lördag 29 augusti 2009

Randigt

Tumchocken blev fullkomligt förlamande! Dagen efter mitt förra inlägg var BÅDA vantarna klara, men för att hinna hämta mig var jag tvungen att vänta några dagar innan alla trådar var fästa och de blev tvättade och helt färdiga...

Så här ser i alla fall resultatet ut.






Garnet är Krokmaskans z-tvinnade och eftersom jag stickar så hårt använder jag 3 mm. (Att man stickar hårt kan förresten vara ett bra argument för att för sig själv motivera inköp av Knit Pros strumpstickset. Maskorna glider ju så lätt på dem och får livet att kännas...ja, glatt helt enkelt...)

Gillade att tvåändssticka med två färger nästan lika mycket som att sticka enfärgat med krus och nu när Vi 2 i sommar fortsätter även efter sista augusti kommer inspirationen att fortsätta flöda. Troligen lite mindre intensivt, har lite annat i vanlig stickning som jag är sugen på, men jag har ett par vita, z-tvinnade härvor som ligger och väntar på växtfärgningen nästa vecka. Får se hur de blir - om det blir mer krus eller om härvorna kommer att randas med andra färger.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Jättefina vantar! Jag skulle också vilja lära mig tvåändsstickning.

Hello sa...

Åh, så fina de blev! Måste nog ta tag i det där med tvåändsstickning snart... Det blir ju galet snyggt!