onsdag 28 oktober 2009

Varma handleder

Njuter en underbart solig höst!
Nytt projekt är ett par Mermaid gloves som ska värma mig när jag sitter på mitt i överkant svala kontor och gör samhällsnytta.

Garnet är ljusgrå Arwetta och stickorna 2.5 mm KnitPro. Gör jag fler går jag nog upp i stl till 3 mm, men de här passar i alla fall till mina klena handleder. Ett nystan kommer troligen att räcka med råge.


Trots att ett ganska stort antal Pomatomussockor har sett dagens ljus här hemma har jag inte tröttnat och jag kunde inte låta bli att låta det finfina mönstret sprida sig uppåt handlederna också!

2 kommentarer:

Hello sa...

Verkligen, verkligen jättefina!

Alla kan sy sa...

Oj så fina! Har kikat på strumpmönstret, men det ser för svårt ut för mig som inte är så bra på stickor. Blir lite rädd när det ser så svårt ut och resultatet är så vackert. En dag kanske *drömmer*