söndag 20 december 2009

Snöstjärna

14 minusgrader och snö. Kompletterar den vackra vintern ute med ytterligare en snöstjärna.



En Swallowtail stickad i Regia Silk på KnitPro 4 mm. Nämnde något om hårt platinablekt hår i ett tidigare inlägg, men nu när den är klar är jag rätt nöjd ändå.

Diskuterade det här med stickning på jobbet för ett tag sedan och en kollega beklagade sig över att hon gett upp eftersom det hon stickade aldrig blev som hon tänkt sig. Passar på att visa några bilder från förra vintern på O i sin nystickade mössa. Den ena bilden är före tovning i maskin och den andra är efter...






Hans syster hade fått en mössa efter samma mönster, men den är stickad i Drops Eskimo och blev helt perfekt (mönstret är Thorpe som modifierats och sedan maskintovats). O:s mössa är i annat garn, men framför allt tror jag att jag råkade lägga in den i ett för långt tvättprogram. Oavsett orsak kan man konstatera att det gick lite lätt åt fanders. Mössan passade inte ens O:s älskade docka Bertil.
Nåväl, vi hade i alla fall väldigt kul när vi plockade ut den lillalilla mössan ur tvättmaskinen och O tog besvikelsen fint och verkar inte ha fått några bestående men av upplevelsen...

Vill passa på att tipsa om P1:s serie Syjuntan som du kan lyssna på här. Första avsnittet var riktigt bra och jag ser med spänning fram emot nästa avsnitt som sänds imorgon kl 10.03.

Varvar bloggandet med att göra inlagd strömming och fudge och tror att jag ska återgå till min plats vid spisen. Finns nog viss risk att det annars resulterar i fudge som spetsas med ättika om jag har för många bollar i luften...

1 kommentar:

Hello sa...

Fantastiskt vacker sjal!

Och tack för uppmuntrande exempel på att även ni proffs misslyckas ibland :)

Hoppas strömmingen och fudgen blev goda och klarade sig från missöden!