fredag 19 april 2013

Natursvart och fräscht...

6 hg natursvart finullsgarn från fina Filtmakeriet fyller nu det utrymme som nyss frigjordes i och med den här tröjan. Finullsgarnet ligger nu och väntar på att bli något fint. Har stickat så flitigt från garnförrådet, så jag tyckte jag var värd lite nytt och fräscht.
Tänk att det ska vara så svårt att rensa ur garnskåpet!
Inte blir det lättare heller av att Magasin Duett har öppnat. Är alldeles grymt sugen på det egna Supersoft-garnet. Och vilka knappar! Suck, jag ska bara...

 
 

Garn: Filtmakeriets 3-trådiga ullgarn, gråbrun. Mmm..!
Mönster: Dragonflies jumper av Joji Locatelli
Stickor: 5 mm, 4.5 mm till all rätstickning

Stickade först stl 38/40, men det blev alldeles för stort trots duktigt stickad provlapp. Repade upp läskigt långt när jag insåg detta. Stl 34/36 blev det önskade 38/40. Man ångrar aldrig att man börjar om, skönt att ha kommit till den insikten!
Förlängde kragen eftersom jag hade lagom med garn kvar och en så varm tröja blir lite extra gosig med polo. Den är lite tjock och bylsig i det här garnet (precis som den gör bäraren några kilon extra tjock och bylsig...men varm och gosig!), skulle kunna tänka mig en i lite lättare garn framöver.
Väldigt välskrivet och roligt mönster som verkligen rekommenderas!

4 kommentarer:

Eva sa...

Underbar tröja!
För att inte tala om koftan nedan... Inge' avundsjuk alls:)
Garnet från Magasin Duett är sååå härligt kan jag berätta...

Janette Millbom sa...

Åh så fin den blev!

Knitarina sa...

Tack!
Eva, kanske får bli en beställning framöver. Har hört fler än dig lovorda garnet och det finns ju i så otroligt många härliga färger!

Anonym sa...

Wow, supersnyggt. Jag känner verkligen igen mig i det där att försöka använda det befintliga garnförrådet. Men herregud vi behöver lite nytt ibland också :)