söndag 15 september 2013

Ett rastlöst barn och en ny bok

Ett rastlöst barn.
Ett delat pysselsug.
En moder med en ny bok.
En ganska bra kombination!




Jag plockade fram min alldeles nya Karins syjunta och lät den rastlösa få bläddra, fundera och välja.
Resultatet blev tygtryck, premiärtur på symaskinen och bästa stoltheten över att ha gjort nästan allt alldeles själv!

Det är inte så dumt att ha ett välfyllt pysselskåp redo när andan faller på. Allt material, utom textilfärg, stämpeln och sytråden är fyndat på loppis för en mycket billig penning.

5 kommentarer:

Mormor och morfar sa...

Så snyggt det blev!

Karin sa...

Superduperfint! Vad glad jag blir, och vilken tur att det gick att följa beskrivningen (jag var lite orolig för det...) Får jag låna bilden till min blogg och länka till din?
Hoppas ni pysslar fler saker ur boken :)

Knitarina sa...

Självklart kan du låna bild och länka. Du är ju min och dotterns broderi-idol, så vi känner oss mäkta smickrade:-D
Fler saker ur boken lär det garanterat bli. Vi kommer nog helt enkelt inte kunna låta bli!

Anonym sa...

Vad fint det blev! Vad roligt att ni gjort det tillsammans!

Karin sa...

Hej igen, min internet har legat nere och det har varit mycket med kurser och sånt, men nu ska jag bli flitigare med bloggandet igen! Gör ett inlägg om ert pyssel då, tacksåmycket :)