måndag 13 juli 2009

Dagg och syren

Så heter sjalen som blev färdig igår. Påbörjades under Stickdagarna i Kumla på Triinu Andreassons workshop om estnisk spetsstickning.
Den svarta klutten på bilden är en av våra katter. Endast 10 månader gammal har han ett passionerat förhållande till stickning och på bilden nedan är han en hårsmån från att abrupt få avsluta sina dagar när han ville gosa in sig i den nystickade sjalen... Eller ville han bara kolla hur schysst blockningen blivit..?!





Stickad i mjuk peruansk höglandsull på Addi Lace 3.5 mm och jag lyckades sticka upp allt utom 5 g. Det var lite nervöst under de sista varven - skulle garnet räcka, men det gjorde det!

Fyndade friskt på Myrorna idag inför ullbroderikursen. En hel kasse broderigarner, varav en massa växtfärgat med prydliga etiketter om vilken växt som använts. Undrar vem som slitit och släpat med dem?
Tacksam är i alla fall jag även om Myrorna slumpade bort dina handfärgade garner för blygsamma 40 kr för en hel kasse. Hoppas du gläds - vem och var du nu är - över att de kommer till användning!

Jag är ledsen att göra min trogna läsare A besviken (du vet vem du är va?!), men nu gör jag uppehåll för semester i Dalarna med familjen och efterföljande hardcore-broderi när de mindre broderiintresserade åkt hem!

Tjipp på ett tag!

5 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Så stor sjalen blev, men fantastiskt fin!

Vi ses när ni kommer hem!

Elin sa...

Superfin sjal.. och åh vilket härligt mönster, vet du om man kan beställa det någonstans?

Knit-Marie sa...

Grattis! Du vann tia-tävlingen. Titta in på min blogg, välj pris och mejla mig på
brittmarielindsnabelahotmailpunktcom.

Marie sa...

Vad fin sjalen blev! Är det du som jag efterlyst här? http://oversattarlivet.blogspot.com/2009/06/en-stickdag-i-kumla.html

Knitarina sa...

Javisst är det jag!