tisdag 14 september 2010

Dessa tummar...

Undrar om man kan göra någon freudiansk analys av varför jag avskyr att sticka tummar? Varför jag kan ha tumlösa vantar liggandes ett bra tag innan jag får tummen ur (...) och gör färdigt dem.
Tittade jag för mycket på Vilse i pannkakan i späd ålder eller eller fuskade vi med AD-dropparna?
Får försöka hantera situationen på bästa sätt, ta mig samman och få det gjort. Kommer man bara igång är det ju snabbt gjort.
Jag måtte vara galen när jag planerar att inom kort sticka mina första fingervantar...


Den uppmärksamme noterar att det saknas en grön rand på den tumlösa vanten. Antingen broderar jag dit en rand eller också bestämmer jag mig för att den är good enough och lovar mig själv att inte ursäktande kommentera det!

7 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Haha, det är som mig och lagning av kläder. Fort gjort när man väl börjar, men en evighetslång startsträcka... Men vantarna blev ju hur bra som helst, med eller utan grön rand.

Vi kan höras imorg ang torsdag.

rino sa...

känner igen det där (fast inte med stickning dock!)
men kör! dom är supersnygga.
Gröna ränder pratar vi inte om.

dessi9 sa...

Good enough!

Tina sa...

Hihi... om det är för perfekt så syns det inte att vantarna är handgjorda. Jag tycker att dom är jättefina!

Mikiko sa...

Nice coller!
I like it!
Was it easy?

Anita Tørmoen sa...

De blir jo kjempeflotte. Det går fort å strikke den siste tommelen nå:) Verre med vantene du har tenkt til å gå igang med - 10 stk. - det går nok bra det også.

Anonym sa...

Fingervantar är en helt anna grej, där blir fingrarna på något vis själva stickningen. Det finns också väldigt listiga lösningar på hur man får till övergångarna mellan fingrarna så att det inte bildas hål. Man plockar upp lite för många maskor först runt fingret och så maskaqr man ihop dem de första varven. Det blir jättefingt!

/ Barbro