fredag 24 september 2010

Kan själv...

Efter sommarens kurs på Sätergläntan fick jag ett sug efter flerfärgat. Mönster som täcker hela ytor stickade på tunna, tunna stickor i traditionella färger.
Började på vantar som blev för breda. Repade upp och började om. Inte nöjd nu heller. Repade upp, plockade fram tunnare stickor och gjorde eget, med stjärna/blomma från norska boken Håndplagg till bunader och folkdräkter.
Fick till sist till en vante jag blev nöjd med. Försöker skriva ner vad jag gjorde nu när jag gör vante nr 2. Man tror att minnet är gott, men mitt är det inte...


7 kommentarer:

Tina sa...

Superfina! :)

Amanda sa...

Jag önskar jag hade tålamod att sticka flerfärgat... hur fina som helst!

Mimmi sa...

Riktiga utropstecken!

sokkgirl sa...

Love your red and white! Looking forward to the fingerless mitts!

Anonym sa...

Vad fina saker du gör! Det är så kul att gå in på din sida och känna inspirationen rinna till.

Hälsar
Barbro

Maria sa...

Så vackra!

med nål och tråd sa...

Jäklar vad snygga. Verkligen fina.