onsdag 1 september 2010

Flätor

Efter spetssjalar med miljarder maskor på slutvarven och tidskrävande tvåändsvantar kändes det inte så dumt att dra igång ett par halvvantar på stickor 5 mm som blev klara på två inte alltför stickintensiva kvällar.
Fina flätor gjorde att den gamla drömmen om en tjock, flätstickad tröja vaknade till liv på nytt. En sådan där man skulle vilja ha när man rosenkindad står i trädgården och krattar löv i höst.
Garnet kommer från en alpacaallergisk (!) kollega som strax före semestern frågade om jag ville ha två finfina härvor Artesano Aran (50% ull, 50% alpaca) strax före semestern. Tack Barbro!



Mönster: Vancouver fog från Ravelry 
Garn: Artesano Aran i en varmt chokladbrun färg. Underbart mjukt, härligt och snabbstickat garn. Har redan spanat in en webshop där det finns fler härvor. Inte för att jag planerar att köpa fler just nu utan bara så att jag vet. Och kan kolla in dem då och då. Om jag någon gång skulle behöva...
Stickor: 5 mm

4 kommentarer:

skaparstigen sa...

Oj, så snabbt jobbat. Och så fina de blev.

Stickenickan sa...

Åh så fina vantar! Jag skriver genast upp dem på min "detta skall jag sticka så fort jag bara hinner"-lista :-)

silveropulver sa...

Å vad fina! Blir sugen på att sticka nåt liknande till mina kalla hösthänder.

Anita Tørmoen sa...

Kjempefine:)