söndag 24 oktober 2010

Fler vantar

Här kommer bevis på att jag tagit mig i kragen och stickat färdigt ännu fler tummar på vantar som legat ett tag.
Tänker inte kommentera avsaknaden av en grön rand på den ena vanten! Njuter istället av att vara lite härligt spontan och bekymmerslös i min stickning...


Mönster: Rosenkransar från boken Gotländsk sticksöm
Garn: Kampes 2-tr ljusgrå och lime, blått z-tvinnat handfärgat från Sannsticks
Stickor: 2.5 mm
Stickar jag fler Rosenkransvantar kommer jag nog göra tumkilar istället. De här blev helt okej, tillräckligt stora för att det inte ska strama kring tummar, men passformen blir så himla mycket bättre med en tumkil. Jag gillar tumkilar!

6 kommentarer:

Clara sa...

Du stickar så fina vantar! Både dessa o de röda i förra inlägget är hur fina som helst!

Hello sa...

Nu är du verkligen på g! Snygga de här också!

Åsa sa...

Blir det störande att sakna en rand kan du ju alltid brodera dit en ;-)

Sunna sa...

hade du inte påpekat den gröna randen hade jag aldrig sett det, underbart fina

ull och betong sa...

Åhhh...vilka fina vantar!

Froding sa...

De är så snygga var finns mönstret??