lördag 23 oktober 2010

Nöjd

Till slut blev även tummarna stickade.
Är jättenöjd med de här vantarna. Efter en hel del tvåfärgsstickning genom åren tycker jag att jag får till det rätt jämnt och bra. Men att använda tunnare stickor än rekommenderat för garnet gav ett otroligt jämnt resultat. Provade med alla möjliga stl innan jag hamnade på 1.75 mm för att få 80 m att passa min hand.



Mönster: Eget med stjärna hämtat från finfina norska boken Håndplagg till bunader och folkedrakter. Tvåfärgad resår i mudden, något jag verkligen gillar och kommer sticka mer av.
Garn: Rauma finullgarn, ca 40g rött och 30g vitt. Härligt garn!
Stickor: 1.75 mm superlätta och alldeles lagom långa från Hiya Hiya som jag fick i min hand tack vare en trevlig amerikanska som var med på kursen på Sätergläntan i somras (thank you very much Susan!)

9 kommentarer:

Hello sa...

Det var ju för väl att det till slut blev tummar på så fina vantar! Och vilket pyssel med stickor 1.75!!!!! Impad!

Tina sa...

Oj, vilket pill, med 1,75 mm och tvåfärger. Finfina vantar! :)

Unknown sa...

Så fine! Jeg har nå bestilt boka på biblioteket, det stjernemønsteret må jeg bare ha :)

Skaparstigen sa...

Så glad jag blir att se att du fått dem färdigt! Räknar med att det betyder att du är lite piggare.
Hur som helst blev de helt fantastiska. Kram

Christina sa...

Finfina vantar. Gillar särskilt mudden - Använder den ofta när jag stickar mössor med baskerliknande stuk

sokkgirl sa...

Beautiful, and warm! Do I need to post you more Hiya Hiya needles?

Pysselfarmor sa...

Hoppsan vilka tjusiga vantar!

anjel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
A sa...

Ooohwoa theyre lovely !