tisdag 13 oktober 2009

Solokvist

Som småbarnsförälder är det en lite märklig känsla att vara solokvist i sitt eget hem. Man och barn är bortresta på semester och jag är ensam hemma med katterna. Lyxade och tog ett par semesterdagar jag också. Njuter av ensamheten och kommer ikapp efter en ganska hektisk senaste tid.

Lite tomt känns det, men idag jag har njutit av ljuden från min Huskvarna Viking och Gillian Welch på stereon.

Imorgon ska jag hälsa på en kompis som är föräldraledig med en liten tjej och tänkte ta med mig något av nedanstående som present. Mönster kommer från Sy till barnen av Gynther och Solberg.





Några nya dagiskassar passar jag också på att visa även om de inte är sydda just idag. Tygerna är en blandning av loppisfynd och Ikea och mönstret till dagiskassen finns här.





Har påbörjat ett nytt tvåändsstickningsprojekt i jämförelse med det kan jag återigen inte låta bli att fascineras av hur snabbt det går att sy!

1 kommentar:

Skaparstigen sa...

Härligt! Klickade upp tunikabilden också, och såg att du fick till knappen bra.