söndag 13 juni 2010

En till

Börjar tappa räkningen på hur många Swallowtail jag stickat.
Lika fina blir de dock varje gång.
 

Garn: Wålstedts 1-trådiga i bondpion-rödrosa
Stickor: 3.5 mm
Mönster: Swallowtail
Gjorde som vanligt 19 rep av grundmönstret innan jag började med bården

Fler sjalar på gång.
En Haruni blir det den här gången och den deltar i VM i fotbollsstickning 2010.
Garnet är karamelligt rosa alpaca/silke från Chili Gredelin. Obeskrivligt mjuk.
Ägnar kvällen åt den framför aftonens match. Undrar vilka det är som spelar...

5 kommentarer:

annas alster sa...

Den är verkligen verkligen vacker!

Emmy sa...

Swallowtail blir verkligen lika vacker varje gång. Och Haruni ser ut att bli minst lika fin. Vilken ljuvlig färg!

rosmariin sa...

Chili Gredelins garnfärg är underlig. Och sjalen själv blir säkert lika fin som de tidigare. Har själv stickat vita Swallowtail och virkat lite blommor. Finns i min blogg. Kommer tillbacka för att se Haruni.

Sunna sa...

Jag har inte gjort en enda men efter att ha sett din så skrev jag ut mönstret

Knitarina sa...

Tack, tack!
Sunna - kul att det är smittsamt!