söndag 22 januari 2012

The negotiator

"Du får bara fota mig i min nya sjal om jag får ha på mig min nya onepiece på bilden".
Okej då.


Mönster: Ishbel
Garn: Mjukaste Marilyn från Chili Gredelin. Ca 60 g gick åt.
Stickor: 4 mm

Känns som den hundrade Ishbel jag gör, men den är ju så lättstickad och den blir ju så fin och den här gången var den t o m beställd av min dotter, så det var svårt att föreslå något annat istället.

För övrigt har jag varit sanslöst duktig på att starta upp nya projekt på sistone...

4 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Både sjal och dotter är fina. Ställer mig mer tveksam till onepiecen dock. :)

Anna W sa...

Jag vill också sticka en Ishbel. Nu är det däremot en tröja på stickorna och den tar sååå lång tid. Snygg färg var det på sjalen också! Jag funderar faktiskt på att göra en röd. :-)

Iréne JB sa...

Misstänker att det är dottern som är trendsettern i klassen. Kommer kompisarnas beställningar att hagla in nu?

Knitarina sa...

Irene, har redan fått tre beställningar som jag funderar som bäst på om jag ska tillmötesgå eller ej ;-)