fredag 5 november 2010

Att tänka positivt

Att behöva vara sjukskriven i två veckor kan man välja att se som något positivt:
Två veckors sticktid så där bara på ett silverfat, vad sägs om det?!
Tid som också kan ägnas åt det där efterlängtade yllebroderiet som jag aldrig verkar komma till skott med.
Jag kan låna ett par tv-serieboxar från en vän som är välförsedd på den fronten och ha tid att sträckplöja dem.
Ljudböcker är också väldigt stick- eller broderivänliga.
Att dessutom få en fullt funktionell stortå och det är ju inte fy skam i sig!

Hjärnan arbetar hårt med att välja projekt. Har blivit varnad för att jag kommer att ha väldigt ont, så då tycker jag att jag ska få unna mig att dra igång något nytt och spännande som tröst. Eller hur?!
Ca 8 cm knallröd Coraline ligger och väntar i garnkorgen. Behöver repas upp och bli en stl större men att repa upp alpaca kanske inte är att unna sig något tröstande...
Kanske är det nu jag ska få en gråsvart Cityscape? Provlapp i Visjögarn är stickad så det är bara att beställa garn och köra igång.
Eller en finfin Lauren kanske skulle vara rätt val? Enkel i modellen, men med lite lätt uppiggande flätstickning.
Jag har också garn som legat länge och väntat på att få bli en Demi, men där kanske flätantalet är att ta i om man plågas av stortåvärk.

Kan ju också slå på stort och göra en sådan här som ju både ser färgglad och värmande ut!

1 kommentar:

Hello sa...

Slå på stort! Skulle vara intressant att se ;)
Och lycka till med operationen! Det är värt det, säger kollegan som gjorde samma (som det låter som, alltså) för ett år sedan.