söndag 7 november 2010

Miralda

En stor sjal blev det.
Och en skarp och en oskarp bild.




Mönster: Miraldas triangular shawl från boken Knitted lace of Estonia
Garn: 115 g naturbrunt och 1-trådigt från Ullcentrum
Stickor: 4 mm Addi lace
Inget för den som inte gillar att sticka nuppar eftersom den ena bården är smockfull av dem.
Blev aningen i största laget att bylsa runt halsen och hur gärna jag än skulle vilja så faller det sig inte naturligt för mig att vira in mig i en spetssjal inomhus under kulna kvällar. Önskar jag gjorde det, men jag sätter hellre på mig en kofta.
Annars är det en mysig tanke, att koka en kopp te, tända i kakelugnarna och svepa in sig i något skirt och vackert när man känner sig lite frusen. Sitta och känna sig lite systrarna Brontë-aktig.
Får kanske träna mig lite. Det fanns en tid när det inte kändes naturligt att sätta på sig mössa och stänga jackan heller fastän det var -20 grader...

11 kommentarer:

Elsy sa...

Vilken vacker sjal du stickat. Vad du är duktig. Ska nog försöka stickasticka en.
Ha det så gott Elsy

Linda sa...

Underbar sjal! Jag blir alltid så inspirerad när jag kikar in på din blogg, vilket jag gjort ganska många gånger sedan jag hittade den.
Sitter i mitt dragiga vardagsrum ikädd en tjock, icke hemstickad, kofta. Över en stolsrygg hänger en stor, nystickad sjal och liksom bara... hänger. Det där med sjal över axlarna är svårt alltså.
Ha en skön söndag,
Linda

Anna sa...

Vilken otroligt vacker sjal du gjort! Vänj dig tycker jag ;)

Sunna sa...

ursnygg

Skaparstigen sa...

Oj, så fin! Ser verkligen svår ut.

jag har också svårt för sjal runt axlarna, ramlar ju bara av. Men det är väl en vanesak, och snart ska du ju sitta still mycket, då kan du ju träna.

Anita Tørmoen sa...

Dette var et vakket sjal:)

stickresan sa...

snygg!!

Ingaredstoka sa...

Vilken otroligt vacker sjal! Klart du ska vira in dig i den om kulna kvällar!!
Susanne

Lilla Anna sa...

Vacker sjal!

Du har fått ett körsbär av mig.

http://lillaannalaser.blogg.se/2010/november/cherry.html

Maria sa...

Vad fin den blev. Jag har också gjort en sådan. Trots nupparna var den riktigt kul att sticka tycker jag!

Knitarina sa...

Tack och bock för alla fina ord!