torsdag 25 november 2010

Finare än snus

Har varit Göteborg och hälsat på syster min. Som läser till massageterapeut... Satt fint att vara nära släkt med en blivande massageterapeut efter lördagens garnshopping och fika med Janette.
Att jag fick en alldeles förträfflig present av det trevliga garnsällskapet gjorde henne liksom inte mindre trevlig, även om jag som statstjänstekvinna inte vill uppmuntra mutor...


De här fantastiskt delikata örhängena har jag spanat in tidigare på henns blogg. Tycker att frivoliteter är så vackra, men har undrat vad man egentligen ska använda dem till. 
I nutid liksom när stora spetskragar och ryschiga underkjolar inte är sista skriket.
Som smycken är de ju i sig, så att hänga dem i öronen eller runt halsen passar ju utmärkt.
Har på flera andra ställen, bl a hos Mamma P, sett fler exempel på hur bra det kan bli.
Har inte lärt mig frivoliteter än, men med tanke på hur det brukar vara är det väl bara en tidsfråga.
Nyfikenhet kan vara ett fördärv...

1 kommentar:

Janette Millbom sa...

Åh så fint du fotograferat dom! Och så härliga flätorna ser ut!
/Janette