tisdag 26 januari 2010

Länge leve vinylen!

Inspirerad av Sleeveface gjorde jag min egen för att visa min nya Rose Red. Mössan är stickad i Drops Alpaca Classic på stickor 4 mm och kommer kanske inte riktigt till sin rätt på den här bilden.



Visst blir man nostalgisk när man ser något så här vackert och det är inte utan att man längtar tillbaka till förr i tiden när skivomslagen var stooora och härliga. Hur bra skulle egentligen ett huvud utskuret i skinka göra sig på ett litet cd-omslag?!

Vill någon av er där ute ha ett alldeles eget "kötthövvö" (ett vackert värmländskt uttryck...) kan ni införskaffa skivan Suomi Finland med Sielun Veljet. Det gjorde jag någon gång i slutet av 80-talet och inte visste jag då att det skulle komma så bra till pass lite längre fram i livet...

En grytlapp till har det blivit.

                                     




1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha, underbar mössbild!

G i Solna