lördag 24 juli 2010

Overload..?

Hemma igen efter en sanslöst underbar vecka tillsammans med Karin Kahnlund och hennes kurs Svenska sticktraditioner på Sätergläntan.
Är just nu härligt tokinspirerad!
Har så mycket idéer och tankar som måste skrivas/skissas ned.
Huvudet är till bristningsgränsen fyllt av idéer för tvåfärgsstickade vantar, användbara folkdräktsdetaljer, funderingar över material och tekniker och jag är rädd att jag tappar greppet och istället för att laga lunch sätter mig och tillverkar tovade tamponger som jag sedan pryder med vackra broderier i Dala-Floda-stil och stoppar i ett fodral stickat i tunnaste, tunnaste spelsau-ull på stickor 1.25 mm i den teknik som användes i de skånska spede-tröjorna! Eller så gör jag en sådan här snygg och användbar balaclava och smyckar den med garnkorvar i bästa pingellurska-stil...


Ska försöka samla ihop mig och ta mig ner på jorden igen innan jag återkommer med en fylligare rapport från veckan som gått!

1 kommentar:

Anonym sa...

Avundsjuk, jag - inte ett dugg...
Ser fram emot att höra mer och under tiden googlar jag och kollar vad en sån där pingelgrej är...

/Malin